Moeder ervaart nachtmerrie: met kinderen uit restaurant gezet vanwege lawaai

Ongewenst gevoel

Rozemarijn en haar familie voelden zich al snel niet welkom in het restaurant. “Zelfs de bediening leek geen zin in onze kinderen te hebben. Zelfs nadat we een dure fles wijn van 95 euro hadden besteld, wilden ze geen speciaal gerechtje voor de kinderen maken. ‘Nee, dat doen we hier niet. Ze kunnen iets van de kaart kiezen.’ Uiteindelijk hebben we dat gedaan, maar onze meiden vonden het niet lekker en begonnen te huilen.”

Enigszins radeloos probeerden de ouders de kinderen stil te krijgen, maar het mocht niet baten. “Eerste gehuil, dan geschreeuw, en uiteindelijk rolden ze over de vloer. Geen enkel trucje hielp. Pieter-Paul nam ze mee naar de gang, en ik probeerde nog een keer om friet te bestellen. Toen gebeurde iets onvoorstelbaars… ‘Mevrouw, andere gasten hebben last van uw kinderen. We hebben uw rekening klaar. U kunt de rest van het eten en de wijn meenemen,’ zei een kelner koeltjes. Woedend smeet ik het geld op tafel, stopte de dure wijnfles in mijn tas, en verliet boos het restaurant.”

Verontschuldigingen van het restaurant

De volgende dag kreeg Rozemarijn een belletje van het restaurant met excuses. “De eigenaar had van zijn personeel gehoord wat er gebeurd was. Hij vertelde dat meerdere gasten over onze kinderen hadden geklaagd, maar dat we nooit zomaar weggestuurd hadden mogen worden. Hij gaf ons het geld van de maaltijd en wijn terug, en nodigde ons uit voor een diner voor twee. Dit vonden we erg netjes van hem.”