Herken de afbeelding: Welke tv-reclame uit de jaren ’90 is dit?

Heb je het goed geraden? De reclame die we zojuist beschreven hebben, is de bekende “Rolo snoepjes” reclame. Deze tv-reclame is echt een klassieker geworden en blijft bij velen in herinnering.

Rolo is een merk van ronde chocolaatjes met een karamelvulling, oorspronkelijk gemaakt door Mackintosh’s in 1937 en nu geproduceerd door Nestlé (behalve in de VS, waar de rechten bij The Hershey Company liggen). De reclame stond bekend om zijn pakkende slogan: “Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet.”

De slogan legde de nadruk op het zorgvuldig kiezen van wie je je laatste Rolo geeft, wat leidde tot grappige en soms ontroerende reclamespotjes. Deze boodschap sprak mensen van alle leeftijden aan en maakte de reclame onvergetelijk.

Sindsdien heeft Rolo vele varianten ontwikkeld, zoals Rolo-koekjes, -ijs, -muffins, -verjaardagstaart, -toetjes, mini-Rolo’s, extra grote Rolo’s, Rolo-yoghurt, -milkshake en -paaseieren. Er was zelfs een Rolovariant van de McFlurry bij McDonald’s beschikbaar.

Dankzij de Rolo-reclame kregen we een uniek inzicht in de kracht van marketing en de impact van een simpele, maar doordachte slogan. Deel jouw herinneringen aan deze reclame en geniet samen met ons van deze nostalgische trip!